offpiiiiist

Okej, jag är uppe i Sälen! Sälen är braa!! Det är snö, MASSA! och det snöar mer! Solen har även börjat titta fram. Det gillar vi.

Förra helgen var underbar! vi körde en heldag i backen. Eller jag var ju inte så aktiv i själva backen! Vi satt uppe vid snögubben och fikade, ett hääärligt gäng! Sen vart de lite kort vid snögubben. Tog liften ner igen och satt vid Gustav Grill&bar och bara mööös i solen:) Sen upp till snögubben för en öl!
På kvällen vart de fest. Jag och Emma hörde en Hård AbbA-föra här hemma innan vi begav oss till Gustav grill... Där var de bästa och vi hade galet kul fram till HC. Inte för att Hc var så mycket sämre! Haha jag och emma har de braaa!!

Kanske kan gå in lite på varför jag åkte liften ner igen?
JO, för ett X antal veckor sen så var jag, emma och josse lediga samma dag! HEELDAG I BACKEN!!!! med en afterski på de. kanoners!! VI började åka. gick braa!! emma och jossan körde bräda medan jag tog skidorna. Emma tyckte att en tripp till Högis inte skulle sitta helt fel eftersom vi aldrig varit där. Elin Uvesten fick då dra dessa två bort till renen! eftersom det var GANSKA plant på vissa ställen. haha men vad gör man inte liksom. Eftersom inte sista transportliften inte funkade gav vi upp och åkte tillbaka. " vem fan vill sitta i den här liften då?" haha
Kommer tillbaka till gustav och emma och Josse börjar köra lite i skogen och hoppar. jag vågar inte riktigt först. men sen så ska jag vara lika tuff som dessa två. åker högst upp och kör under sittliften. Jag ropar till emma "Skulle vara typsikt om jag ramlade nu för de har jag ju inte gjort än på skidorna" ungefär 2 sekunder senare ligger jag där. Josse kör RACER ner och ropar på en pistör. Haha Danne kommer. får åka scooter ner. wiiehoo jag ÄLSKAR scooter!! Sen så får jag träffa en doktor. MISSLYCKAD! Åker ner till by och det visar sig vara en spricka! Gips 3 veckor! GÖTTKÖTT!
2 veckor senare beger vi oss till ica jag och Emma Å. Jag halkar till och tar mig med handen. Får jävligt ont men jaa. 2 dagar senare har jag så ont ås jag nästan gråter. Jag, emma och emma tar oss ner till byn IGEN!! Visar sig då att armen gått AV! Benet bredvid. Så jag har alltså lyckats bryta det andra benet medan jag hade gips på!  GALET, tyckte alla!  Läkaren fick dra tillbaka den. jag berättade min rädsla för sprutor och jag grät en skvätt. Emma höll handen och sjöng callecutta och singel ladys. Blev rena allsången där inne när även läkarn tog ton!
En fraktur(a) på mig jaaaa plus gips i 3 veckor till!! 2-0 till elin u!

Sen hamnade jag på renen. liften som man undrade  "vem fan vill sitta i denna liften" men jag trivs! läser lite och hälsar på lifte gäster. skatar ner om de är små och jaaa.

Igår var det fasanenfest igen! braaaaa!!! jag och emma tog lite på markus fagerwall! wieehoo!!

Nu orkar jag inte skriva mer. men lär komma mer.

EN vecka kvar med gips

Love E

Kommentarer
Postat av: Emma U

hahahahahaha! det var längesen jag skrattade så mkt åt nåt jag läser. hahahaha.. det var tider det :)

2009-10-01 @ 13:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0