Spruttor är itne min grej!

Klockan är massa, jag orkar inte sova.
Har precis legt med tån i vatten (som inte lyckades bli varmt) och tvål. Lactacyd tror jag det heter.

Jag har sagt det för, "jag ska ALDRIG mer gå till legevakten!" Ändå så hamnar jag där. Jag flyttade upp i maj. Har hunnit vara där 3 ggr själv och en gång med kusin emsan!
Nu i tisdags var det dags igen.
Förra måndagen när jag var hemma fick jag veta att det var handbollsträning. Jag tänkte att det skulle ju vara sjuktkul att gå upp och köra lite. VEM?! kan köra lite? Inte jag, jag ger allt. mina tår blir helt fucki. men vafan. spring mer tänker jag. Jag tänker även att jag måste strecha ordentligt. jag gör inte de. HAHA
går som en kratta och tårna är blå och jag vet inte vad.

Så i söndags när jag sitter på trikken så ser jag bara hur det bubblar ur höger nagel. bubblet är var, eller som man säger så fint här uppe i norge. pus(s).
Jag ringer min kära far. han tycker jag ska gå till apoteket. jag förklarar att de som jobbar på apoteket har fått sina jobb via manpower. ungefär så iaf!
å vi går till farbror doktorn istället. självklart följer emma med! hon är nästan bättre än att ha med pappa.
Vi orkar inte sitta i väntrummet utna går upp till Frittan och hämtar våra saker hon köpte åt oss:)
sen tillbaka. doktorn kommer och kollar. hon föreslår att vi kan ta bort den. nageln alltså. jag säger ja 
frågar standard frågan "måste vi ta en spruta?" känner hur det kryper i kroppen som vanligt. doktorn säger. Ja TVÅ!!! i  tån! helt serri trodde jag att jag skulle smälla av. SÅ inni vad ont det gjorde. emma frågade om hon skulle hålla mig i handen. jag sa att det var lugnt. jag bet hellre lite i den!
Jag kollade inte, emma kollade itne. men doktorn kollade och fick bort den. vilken lättnad. jag slipper gå i flippisar! dock är tån fortfarnade lika äcklig som innnan plus att den är rödare och man ser vart spruttorna suttit!

nu är jag trött. 
Jag ska jobba 9 dagar i sträck.
jag har gjort 2 av dem nu
om jag kommer orka är en annna femma.

söööva!

Lova E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0